Trufes

Aquest recepta la vaig traure una revista francesa que vaig endur-me, amb el permís de la recepcionista, de la consulta del ginecòleg. No la faig molt, però des de llavors, que fa una pila d’anys, jo les trufes les faig segons explicava la revista. Vull donar-vos dos suggeriments que acompanyàvem la recepta: menjar-les a temperatura ambient i passar-les per cacau en pols, mai per fideus de xocolata, doncs normalment la seva qualitat no és gaire bona. El cacau en pols així com moltes altres coses les compro a Casa Gispert de Barcelona una botiga amb molt de caràcter i personalitat a la que m’agrada pensar que ajudo a mantenir oberta de moment. 

TRUFES

 
Ingredients: 300 grams de xocolata 70% cacau en pols, 60 grams de sucre llustre, 70 de mantega, 100 ml. crema de llet, 2 o 3 cullerades d’aigua, 1 cullerada de conyac o similar i 40 motlles minis de paper rissat. 

Farem fondre la xocolata amb l’aigua al bany maria, després hi afegirem tots els altres ingredients, i ho remenarem fins que estiguin tots ben barrejats. Ho deixarem a la nevera unes dues, remenat-ho de tan en tan fins que tingui una textura que veiem que amb ella ja podem fer les boletes. Amb l’ajuda d’una cullera petita anirem fent boletes que les deixarem damunt del marbre, un cop fetes totes les passarem pel cacau en pols i les posarem dins els motlles. 
Si les passeu per cacau en pols podeu posar-hi licor, ja que normalment al nens no els agrada l’amargo del cacau. Jo mai les passo per fideus, ja que trobo que la qualitat de la xocolata (dels fideus) malmet la bona xocolata (70% de cacau) de la trufa. 
Fer aquest recepta a l’estiu és una mica complicat, ja que la xocolata, com molt bé sabeu, té una temperatura de treball. Jo us recomano que les feu sempre en el lloc més fresc de casa, doncs si hi ha una temperatura molt alta a l'ambient no fareu les boletes.