Amanida Fattoush

Crec que ja us havia explicat que a Barcelona durant molt de temps la veïna, de davant de casa, tenia una senyora marroquí com assistenta. No puc assegurar-ho, però diria que part del meu gust per la cuina àrab va passar-me’l ella. 
El “fattoush” amb àrab significa “pa humit” i és una de les amanides més típiques del països àrabs del mediterrani. No hi ha una normativa estricta respecte als seus ingredients, podeu variar-la i adaptar-la al vostre gust, però sempre amb pa (de pita o normal) fregit o torrat. 

AMANIDA FATTOUSH

Ingredients: dos classes d’enciams, dos o tres varietats de tomàquets, ou dur i pa torrat o fregit. 
Opcional: pebrot vermell, tapares i olives negres. 
Vinagreta per amanir: oli, vinagre de vi blanc o suc de llimona, sal, pebre, all, julivert, alfàbrega… (un variat d’herbes fresques picades o tallades molt petitones). 

Sento no poder-vos donar exactes les quantitats, doncs ja la faig amb les classes de hortalisses que tinc a l’hort i si hi ha alguna cosa que no tinc no em preocupo. 
Posar tots els ingredients en una safata o bol, barrejar-los amb les mans mateix. 
Si feu el pa fregit us serà més fàcil tallar-lo a daus, si el feu torrat trenque-lo amb les mans. 
Vinagreta: Posar tots els ingredients en un pot amb tap de rosca, sacsejar-ho perquè es barregin bé. Recordeu que la proporció d’oli amb el vinagre o suc de llimona és de 3 a 1, que no us heu de passar amb l’all, per molt que us agradi, i us suggereixo que com a molt utilitzeu dos herbes fresques, doncs masses sabors poden acabant confonent-nos. 
M’agrada trobar el pa cruixent i per això la serveixo a taula sense amanir.